Wejście na Koskową Górę z miejscowości Bieńkówka. Początkowo szlak prowadzi wzdłuż uroczego Potoku Wenców. Po wyjściu z lasu mijamy Kapliczkę pod Koskową Górą a następnie przez osiedle Koski, podziwiając piękne widoki, wchodzimy na szczyt Koskowej Góry. Łatwy szlak ze średnio intensywnym podejściem.

Trasa: Bieńkówka-Celakówka (486 m n.p.m.; 49.776118, 19.771775) – Kapliczka pod Koskową Górą (802 m n.p.m.; 49.758333, 19.785240) – Koskowa Góra (867 m n.p.m.; 49.750694, 19.782889)
Oznaczenie: niebieski szlak
Długość: około 3,8 km
Czas przejścia: około 1:40 h
Suma podejść: 375 m
Suma zejść: 26 m

Koskowa Góra – szczyt o wysokości 867 m n.p.m. w Beskidzie Makowskim, znajduje się w jego środkowej części. Jest najwyższym szczytem Pasma Koskowej Góry. Od wschodu poprzez długi grzbiet sąsiaduje ze szczytem Parszywka a od Sołtysiej Góry oddziela go głęboka dolina potoku Bogdanówka. Od południa sąsiaduje ze szczytem Syrkówka, od zachodu z Przysłopskim Wierchem a północne stoki porozcinane licznymi potokami stromo opadają do doliny potoku Jachówka. Szczyt Koskowej Góry jest płaski i rozległy, w większości bezleśny, dzięki czemu rozciąga się szeroka panorama na Beskid Makowski, Beskid Wyspowy, Gorce, Beskid Żywiecko-Orawski a przy dobrej pogodzie można zobaczyć także Tatry. Dawniej pokryty był polami uprawnymi, obecnie porastający łąkami i stopniowo zarastający lasem.
Na przełęczy między Koskową Górą a Parszywką stoi murowana kapliczka ufundowana około 1910 roku przez Jana Koska. Jest pokryta gontem, wewnątrz znajduje się figura z nazwiskiem fundatora przedstawiająca Chrystusa upadającego pod krzyżem po raz trzeci. Jak głosi podanie, rzeźbę zamówiono w Sidzinie dla Kalwarii Zebrzydowskiej. Podczas transportu trzy pary wołów zatrzymały się na grzbiecie nad Bogdanówką i nie chciały ruszyć z miejsca. Uznano to za Bożą wolę i wybudowano w tym miejscu kaplicę, w której umieszczono rzeźbę. W pobliżu kapliczki znajduje się kamienny postument, obok zaś drewniany krzyż z ludową rzeźbą Chrystusa.
Tuż obok szczytu Koskowej Góry znajdują się widoczne z daleka przekaźniki telekomunikacyjne.

Beskid Makowski – grupa górska, część Beskidów Zachodnich, leżąca w południowej Polsce, w Europie Środkowej.
Bieńkówka – wieś w Polsce położona w województwie małopolskim, w powiecie suskim.
Celakówka (U Celaka) – jednostka administracyjna (kolonia) wsi Bieńkówka zwana „rolą”.

0:24 Początek szlaku, z drogi głównej szlak odbija w górę w kierunku kolonii „U Wenca”.
1:16 Potok Jachówka.
4:12 Potok Wenców po prawej stronie, szlak w dolnej części prowadzi wzdłuż tego potoku.
8:40 Mały wodospad na potoku Wenców.
12:11 Lewy dopływ potoku Wenców.
12:35 Kapliczka na drzewie, szlak przechodzi na drugą stronę potoku Wenców.
16:26 Szlak skręca w prawo.
26:44 Widok na Babicę Zachodnią.
37:14 Kapliczka na drzewie.
52:14 Skrzyżowanie leśnych dróg, szlak skręca ostro w lewo.
1:00:03 Przydrożna kapliczka, szlak skręca w prawo.
1:01:42 Kapliczka pod Koskową Górą, niebieski szlak łączy się z żółtym szlakiem.
1:04:59 Skrzyżowanie dróg, szlak skręca w lewo.
1:11:20 Osiedle Koski (Koskowa), cześć wsi Bogdanówka, rozwidlenie szlaków. Niebieski szlak prowadzi na wprost w kierunku Jordanowa a żółty szlak skręca w prawo do Makowa Podhalańskiego.
1:18:15 Zejście z niebieskiego szlaku, polna droga prowadzi na szczyt Koskowej Góry.
1:22:00 Koskowa Góra 867 m n.p.m.

Film zarejestrowany w dniu 2 lutego 2020 roku.